tisdag 16 april 2013

Redan Tisdag

Dagarna går väldigt fort, känns som om jag inte hinner med något.

Igår sov Selma till halv tio, blev helt chockad när jag vaknade vid nio och hon fortfarande sov. Låg i sängen och kollade lite på telefonen, sen gick jag upp och gjorde mig ordning. När vi alla var vakna så var det som vanligt frukostdags, o ut med Yoshi.
Efter de så åkte vi in till Vetlanda en sväng, för jag hade för en gångs skull en bil, vilket inte är så vanligt längre då vi bara har en bil numera. Men igår va de dags för babysim igen o de går inga bussar som passar bra till detta så då får vi låna en bil.  Vilket är väldigt skönt! :).. Vi har vart ifrån babysimmet ett tag pga olika saker, har vart upptagna och sen påsklovet så var de inget.

Märks verkligen att hon älskar att bada. Känns som om de inte spelar någon roll hur trött hon är, eller om hon är hungrig för det är som om hon glömmer bort det när vi väl kommer i vattnet.. Inte för att jag låter henne gå hungrig, men ibland har de vart att hon inte har sovit bra och har vart trött, men under själva badet funkar de bra, men sen i duschen bryter hon ihop.. Men iaf, igår så flöt vi lite med en sån där "korv", jätte mysigt och sen tränar vi inför dyket. Eller Selma har ju iofs halvdykt redan, men nästa vecka kommer nog hon dyka på riktigt :). Spännande!

Väl hemma sen så var det matdags och sen väntade vi på pappa, när han väl var hemma så var vi ute och gick en promenad hela familjen. Det var underbart skönt ute!..

Men jag var trött väldigt tidigt på kvällen så jag gick o la mig redan vid halv tio. O jag somnade direkt.. Men vad skönt det är o sova länge! :P..

Idag ringde kl 07:10, då var det dags att gå upp och gå till jobbet, så den här dagen har gått väldigt fort och nu är jag riktigt trött i huvudet.. Men det är skönt trött, man känner liksom som om man har gjort ngt :).. Även om de har vart väldigt rörigt på jobbet.. Väl hemma runt 18:00 så berättade Marian om sin dag och sen började vi med maten, idag blev det potatismos och ugnstekt falukorv.. Väldigt gott, och väldigt underskattat! :P..

 Nog om de, har en annan sak också..

Har försökt hålla kontakt med vissa personer, men när dem inte svarar eller bryr sig så känns de som om de kan kvitta faktiskt.. Blir så ledsen att de typ skiter i en, de kanske dem inte gör, men så känns de!.. As tråkigt.. Så nu ska jag sluta höra av mig till dom för att se om de tar upp kontakten igen, annars kan de vara.. Så känns de verkligen.. O om ni tar åt er, så kanske det är ni.. Vem vet..

Imon är det dax för läkarbesök för Selma, 6 månaders kontrollen som blev framflyttad till 7 månader bara för att vi var mitt i flytten typ o vår bvc sköterska ville träffa oss innan läkarbesöket.. Så imon får vi se vad hon väger och hur lång hon är.. Spännande! :).

Hon har börjat prata så mycket också, man förstår inte vad hon säger, men det är som om hon svarar på tilltal och att hon börjar laborera med ljuden.. Så kul o se..
Imon eftermiddag ska vi även in och fotografera henne så snart har vi lite proffs bilder på henne, hoppas dem blir bra! :).. Är väldigt nyfiken på hur hon kommer vara, undra om hon kommer bryta ihop osv.. Men de blir ju som de blir.. Går ju inte styra så mkt över dem, märks att dem har en egen vilja!..

Men nu är de tv dags!

Ha en bra kväll!

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar