söndag 21 april 2013

Kalas dag

Idag ska vi på kalas i Värnamo, Marians "lillebror" Simon fyllde 15 år igår. Så kl.16.00 är det kalas för honom. Men vi ska åka redan runt kl 13 härifrån. Tänkte passa på o träna Yoshi lite innan plus lite små fix. Så denna dagen kommer nog gå också.

Igår var det fullt upp hela dagen kändes de som.

Min kl ringde 07,10, men ändrade den till 07,45 för det va rätt gött i sängen. Då steg jag upp och åkte ut mot Skede för Njudung brukhundsklubb hade tävling där. Corinne var där och tävlade så tänkte att jag kunde åka ut och kolla på dom. Man lär sig väldigt mycket av att bara titta. Efter de så var det att åka till garaget och sätta sig på kontoret och gå igenom med Pappa så vi inte hade missat något sen i fredags.
vid halv tre var det dags att hämta Emelie och Linda för att vara barnvakt för dom. De spelade lite tv spel när de va här och jag sydde lite. Sydde klart Selmas mössa som jag började med i fredags och sen började jag att sy ett tunnare täcke. Men vet inte riktigt om jag ska ha kantband runt eller inte. Får klura på de ett tag tror jag.

I fredags kväll så var Emelie och Tobbe här, vi åt Tacos, pratade och spelade kort.. Väldigt trevligt.. :)

Inatt sov Selma mellan 00.00 till 06.00 utan mat.. Väldigt skönt faktiskt. Alex skrev en kommentar på mitt förra inlägg och sa att hennes son Gillis tog de beslutet själv när han inte ville äta på natten. Tror att vi får göra så med Selma också.

Ett annat "problem" är att Selma inte vill ha välling. Provade en ny sort igår men hon ville inte ha den heller. Får försöka ge henne lite varje dag så hon lär sig smaken. Men det är så svårt o komma ihåg att man ska försöka ge henne välling innan ersättning.. Man har ju hamnat i sina rutiner.. Men de löser väl sig de också..

Så de var väl allt för idag..

Ha en bra Söndag!

Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar