torsdag 2 maj 2013

Fullt upp!

Ja herregud, nu har jag inte skrivit på ett bra tag, men det har gått som tåget här hemma...

V.17 så jobbade jag en, del också vilket gjorde att man inte hann med allt för mycket här hemma.. När man kom hem på kvällarna så var det bara till o göra mat, o natta Selma osv.. Så vi var väl inte så överdrivet sociala den veckan. Jag fyllde år på onsdagen så på kvällen kom pappa och Carola hit och vi åt tårta och pratade lite, de stannade typ en timme.

Den helgen v.17 var det fullt upp. På fredags kvällen kom Emelie o Tobbe hit, vi åt och spelade kort, väldigt trevligt!..

Lördagen kom Alexandra, Johan och Gillis hit på lunch, pratade och umgicks va super trevligt, man träffar dom tyvärr för sällan! Kvällen avslutades med att baka och sen soffan.

Söndagen var det kalasdags.. Kl, 15 började kalaset och det var bara till och fixa tills de skulle börja. Bakade tre sorters olika tårtor bara för att testa på :).. Dem verkade uppskattade :)..
Av Marian och min storebror Daniel fick jag en cykel, svärmor och svärfar med familj fick jag en cykelstol till Selma, en korg till cykeln och lås och lite annat. Av mamma fick jag bakformar, en liten termos och pengar och av mormor fick jag pengar. :).. Så jag är nöjd! :)..

Måndagen v.18 började med jobb, men utan Selma hon fick vara hos mormor halva dagen och det gick ju super bra för dom två :).. Vid kl. 14.30 var det även sista babysimmet så pappa var med och simmade med Selma då jag i all stress åkte från mina badkläder.. *arg*.. Efter det så var vi och kollade på en bilbarnstol och köpte en cykelhjälm till Selma :).

I Tisdags blev de bad igen, fast med mammagruppen, var väldigt mysigt. Efter badet så åt vi lunch på Bettans i Vaggeryd, de hade buffé där.. mkt gott var det och sen på em slank jag in på spädbarnsteater. Var faktiskt väldigt häftigt och ser hur hon kunde fånga barnen så. Vissa gapskrattade och andra blev helt fångade.. Riktigt häftigt faktiskt. På kvällen åkte vi till Värnamo för att sova där.

Igår så var jag och Yoshi och tävlade vår första officiella agilitytävling, gick kanon bra!. Är så himla glad över att de gick så bra. Första loppet kom vi i mål med 15 fel, (5p för varje fel man gör).. Andra loppet diskade vi oss, men är nöjd över det loppet ändå.. Vi är på gång! :).. På kvällen när vi var påväg hem stannade vi till i Rickelstorp hos Bella och Mathilda och grillade. Var väldigt trevligt det också men vi stannade inte så länge för Selmas skull. Kvällen avslutade med lite tvättning och mys i soffan.

O idag är det torsdag och snart helg!.. Herregud vad dagarna går fort och om en månad börjar jag o jobba!..
Iaf, idag har det vart en riktigt tvätt och städdag, är inne på min tredje maskintvätt, o de hänger ute så jag hoppas att det torkar ganska fort :).. I em/kväll så blir det lite agility träning och sen ska jag lämna Yoshi hos min storasyster då dom ska ha honom över helgen då jag och Marian ska åka iväg själva med Emelie och Tobbe, ska bli så skönt.. Selma ska vara hos sin farmor hela helgen.. Känns som om man måste unna sig med att åka iväg en helg ibland och bara få vara ett par, inte föräldrar :)..

Så det kommer förhoppningsvis en uppdatering efter helgen! :)..

Nu ska jag hänga upp tvätten!

Ha en bra helg!

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar